Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Szampańskie gwiazdy internetu

Na bazie danych MyBalthazar i Wine Services powstał ranking „Le Figaro Magazine”, dotyczący domów szampańskich cieszących się największą popularnością w internecie. Zobaczmy, które marki najlepiej sobie radzą w wirtualnym świecie, angażując największe rzesze sympatyków.

1 - Moët & Chandon

Dom szampański założony w 1743 r. przez Claude Moët jest niekwestionowanym królem zarówno rynku szampana, jak i zestawienia obecności w internecie. Marka występuje w TOP 10 najważniejszych sieci mediów społecznościowych. Główny atut? Filmy, które rozpowszechnia zarówno na TouTube, jak i na innych platformach. Moët & Chandon, cieszący się ogromną popularnością np. w Stanach Zjednoczonych, oddala się nieco od najbardziej ekskluzywnych restauracji, za to bryluje w zbiorowej świadomości szerokiego grona odbiorców. Świadczy o tym m.in. liczba fanów na Facebooku (2,5 mln).

2 - Louis Roederer

Dom szampański Roederer święci triumfy w dwóch światach: zarówno w TOP 5 najważniejszych sieci społecznościowych, jak i na stołach gwiazdkowych restauracji. Jedynie z Instagramem pozostaje nieco w tyle (17. pozycja) – mimo dużej ilości postów graficznych, odbiorcy wydają się jeszcze nieco zbyt mało zaangażowani. Za to marka cieszy się bardzo dobrym wizerunkiem, głównie dzięki swojemu zaangażowaniu w kwestiach „bio”. 

3 - Krug

Od dawna Krug działa poprzez społeczność ambasadorów - "Krug Lovers". Społeczność ta przekłada się na wizerunek marki zarówno w realu, jak i w sieci. Krug plasuje się w czołówce 10 najważniejszych platform. Duży nacisk w komunikacji kładzie na związek z naturą i gastronomią. Dodatkowo króluje niepodzielnie w najważniejszych restauracjach Nowego Jorku.

4 - Perrier-Jouët

Kwiecisty wszechświat Perrier-Jouët zaznacza swą obecność w sieciach społecznościowych, nawiązując do stylistyki Belle Epoque i słynnej butelki projektu Emila Gallé. Marka może poszczycić się wysoką czwartą pozycją na YouTube. Nieco gorzej wypada na Facebooku i Instagramie, gdzie plasuje się poza ścisłą dziesiątką.

5 - Mumm

Marka nawiązująca do czerwonej szarfy, często spotykana na stołach paryskich restauracji, zaznacza swoją obecność również w sieciach społecznościowych. Jest czwartą najbardziej aktywną marką na Facebooku i trzecią na Twitterze. W komunikacji stawia na animacje (GIF) w czerwonych barwach oraz na krótkie wideo na temat sztuki tworzenia szampana. Piętą achillesową marki jest konto na Instagramie, gdzie plasuje się poza pierwszą dwudziestką.

6 - Veuve Clicquot

Marka z największą liczbą followersów na Instagramie i Twitterze, z drugą pozycją na YouTube. Facebook wydaje się wykluczony z tej strategii (pozycja poza pierwszą pięćdziesiątką). Doskonała dystrybucja (zwłaszcza w USA) i szeroka sprzedaż na kieliszki przynajmniej częściowo rekompensują ograniczoną obecność w topowych restauracjach. 

7 - Bollinger

Lily Bollinger, pierwsza ambasadorka marki, może być dumna z obecności w internecie. Marka cieszy się szerokim gronem zaangażowanych fanów i potrafi prowadzić prawdziwy dialog z nimi. To nr 1 Twittera. Wygrywa nie tyle liczbą fanów, co ich zaangażowaniem. Bollinger to bardzo probrytyjska marka, jej szampany płyną szerokim strumieniem w najciekawszych miejscach Londynu, często goszcząc nawet w kieliszku Królowej. 

8 - Ruinart

Specyficzna, ale skuteczna strategia dystrybucji (bardzo skoncentrowana na Europie) przekłada się na jej wyrazisty wizerunek w oczach szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza jeśli chodzi o cuvée Blanc de Blancs. Ruinart ma dobre noty na Facebooku (7. miejsce) i Instagramie (5.). Stawia na wysokiej jakości zdjęcia, na których często obecne są winnice i morze. Słabym punktem pozostaje YouTube (16. pozycja) – widać, że marka jest mniej niż inni liderzy zestawienia skoncentrowana na przekazach wideo. 

9 - Taittinger

Taittinger plasuje się w TOP 15 większości mediów społecznościowych. Na Facebooku przypada mu zaszczytne drugie miejsce. Obrazy często bazują na koncepcie „chwili Taittingera”, czyli utrwaleniu momentu francuskiego art de vivre. Jeśli chodzi o liczbę subskrybentów Taittingera wyprzedzają jedynie Moët & Chandon oraz Mumm, często jednak okazuje się, że to właśnie Taittinger komunikuje się najskuteczniej.

10 - Armand de Brignac

Armand de Brignac, marka dystrybuowana przez znanego amerykańskiego rapera Jay-Z jest bardzo obecna w mediach społecznościowych – As Pik stał się już tam niejako symbolem wystawności, elegancji i blichtru. Na Instagramie tworzy czwartą największą społeczność (200 000 followersów), w komunikacji stawiając na ascetyczne zdjęcia chromowanych butelek. Sukces marki najbardziej widoczny jest w USA.