dom-szampana.pl

Lifestyle Blog

witaminy dla kobiet
Kuchnia

Obowiązkowe witaminy dla kobiet dla zdrowia i urody

Obecny tryb życia niestety sprawia, że zdecydowana większość kobiet nie dostarcza do swojego organizmu wystarczającej ilość witamin i minerałów. A to w konsekwencji może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Dlatego bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednie odżywianie oraz suplementację tych witamin i minerałów, których nie jesteś w stanie dostarczyć wraz z pokarmem. Dowiedz się jakie witaminy dla kobiet są najlepsze.

Obowiązkowy zestaw witamin dla kobiet

Najważniejszymi witaminami dla kobiet są przede wszystkim witaminy antyoksydacyjne. Zaliczają się do nich witaminy A, C i E oraz D, a także witamina B9, czyli kwas foliowy oraz B12. Uzupełnieniem witamin są minerały, które także znacząco wpływają na samopoczucie i zdrowie. Jest to przede wszystkim żelazo, które szczególnie ważne jest dla kobiet w ciąży, karmiących oraz młodych mam. Odpowiedni poziom żelaza korzystnie wpływa na cykl miesiączkowy oraz obfitość krwawienia, a także jest niezbędnym minerałem dla tych pań, które intensywnie trenują lub uprawiają jakiś sport. Oprócz żelaza nie wolno zapomnieć o krzemie, magnezie, selenie i cynku.

Polecamy: https://dom-szampana.pl/jakie-skladniki-odzywcze-maja-banany/

witaminy dla kobiet

Witaminy dla kobiet – jak działają?

Witaminy przede wszystkim korzystnie wpływają na zdrowie i kondycję organizmu. Każda z nich odgrywa inną rolę i jest odpowiedzialna za inny aspekt zdrowotny, dlatego ważne jest umiejętne dobranie zestawu witamin. Ale po kolei. Za układ odpornościowy odpowiedzialna jest witamina C – chroni przed infekcjami, działa przeciwstresowo, przeciwzmarszczkowo i korzystnie wpływa na pracę mózgu. Witamina A zwalcza wolne rodniki, korzystnie działa na wzrok, opóźnia procesy starzenia i wspomaga układ odpornościowy. Witamina E z kolei może zapobiegać rozwojowi nowotworów i wspiera układ immunologiczny, obniża także ryzyko zmian miażdżycowych. B1 wspomaga układ nerwowy, serce i dobrze wpływa na pamięć, dodaje energii i redukuje problemy związane z bezsennością.

Kobiety w ciąży i planujące ciążę powinny suplementować witaminę B9, gdyż to ona kształtuje układ nerwowy dziecka. Nie bez powodu zostało użyte tutaj słowo suplementacja, gdyż nie da się wystarczającej ilości tej witaminy dostarczyć wraz z pożywieniem. Ostatnia, choć równie ważna witamina D, czyli witamina słońca. Odpowiedzialna za budowę kośćca, wpływa korzystnie na układ nerwowy i mięśniowy oraz odporność organizmu. Ją także należy suplementować, gdyż dostarczana w największej ilości jest ze słońca. A tego niestety w miesiącach jesiennych i zimowych brakuje w Polsce.

Składniki mineralne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu

Wcześniej już wymienione minerały, czyli magnez, cynk, krzem, selen i żelazo także powinny być dostarczane w odpowiednich ilościach regularnie do organizmu. Magnez reguluje ciśnienie krwi i działa także korzystnie na zdrowie psychiczne. Naukowcy udowodnili, że jego niedobór może prowadzić do depresji. Magnez najlepiej wchłania się wraz z witaminą B6. Cynk ma właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Reguluję gospodarkę hormonalną i wpływa korzystnie na urodę. Krzem jest najważniejszym składnikiem budulcowym włosów i paznokci, a oprócz tego bierze udział w budowaniu tkanek łącznych. Selen chroni przed wolnymi rodnikami, co w konsekwencji opóźnia procesy starzenia. Żelazo zwalcza bakterie i wirusy i pomaga w odpowiedniej produkcji czerwonych krwinek.

Zobacz także: https://dom-szampana.pl/podwyzszona-kreatynina-o-czym-swiadczy/

witaminy

Najlepsze witaminy dla kobiet

Przyjmowanie witamin bez ładu i składu może nie przynieść oczekiwanych efektów. Dobrym sposobem jest skorzystanie z gotowych zestawów. Zestawy witamin dla kobiet są skomponowane w doskonały sposób, aby przyswajalność ich była na najwyższym poziomie. Dlatego najlepsze witaminy dla kobiet występują w synergicznych połączeniach. Wapń i żelazo z witaminami polecane jest dla ciężarnych pań. Kobiety zabiegane i przemęczone powinny zażywać wyciąg z żeń-szenia w połączeniu z kompleksem witamin. Witamina D, K2 wraz z wapniem jest połączeniem idealnym. Witamina D pomaga w prawidłowym wchłanianiu wapnia, a witamina K aktywuje białko, dzięki któremu wapń wiąże się w kościach i je mineralizuje. Oczywiście oprócz zestawu witamin nie zapomnij o codziennej porcji świeżych owoców i warzyw i zbilansowanej diecie i regularnym ruchu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *